top of page
  • Εικόνα συγγραφέαNektaria Markakis

Οφηλία: Με τη συγγραφή όλα μπαίνουν σε μια τάξη μέσα στο μυαλό μου.



Οφηλία

Οφηλία, καλώς ήρθες στα Λογοτεχνικά Ταξίδια, και σε ευχαριστώ για το χρόνο σου. Θέλω να μας συστηθείς εσύ, αντί να βάλω ένα ψυχρό βιογραφικό. Ποια είναι η Οφηλία;


Σε ευχαριστώ πολύ πολύ για την φιλοξενία, Νεκταρία μου. Εύχομαι κάθε επιτυχία στα Λογοτεχνικά Ταξίδια!

Είμαι η Οφηλία ή η Έλενα Μεγαρίτη, είμαι συγγραφέας, ζω στην Αθήνα εδώ και περίπου είκοσι χρόνια, είμαι απόφοιτος πληροφορικής, και εργάζομαι ως web designer. Αγαπώ την μουσική και τις συναυλίες, έχω παθολογικό έρωτα με τον Godfather και τον Scarface, και όταν δεν θα με βρεις μέσα στο γραφείο μου να γράφω ή να σχεδιάζω, τότε σίγουρα θα παίζω κάποιο video game ή θα χορεύω πάνω από το πικάπ μου!


Η συγγραφή ήταν κάτι που ξεκίνησες συνειδητά ή έτυχε; Και ποια ήταν τα πρώτα σου βήματα στο χώρο;


Μάλλον οφείλεται στο γεγονός πως όσα θέλω να πω, τα λέω καλύτερα γραπτώς! Είμαι το πλέον χαοτικό άτομο και ειλικρινά δεν μου βγαίνουν εύκολα οι λέξεις όταν πρέπει να μιλήσω! Με τη συγγραφή όλα μπαίνουν σε μια τάξη μέσα στο μυαλό μου. Είναι εύκολο και είναι με απλά λόγια αυτό που είμαι εγώ σαν άνθρωπος! Ξεκίνησε λοιπόν συνειδητά, και ξεκίνησε μέσα από ένα κίτρινο τετράδιο την δύσκολη εποχή της εφηβείας, όπου και κατέγραφα τις σκέψεις της εντελώς χαμένης έφηβης που ήμουν τότε.


Τα πρώτα μου βήματα στον χώρο, έγιναν το 2018 όταν και εκδόθηκε το πρώτο βιβλίο της διλογίας μου με τίτλο, “Πέντε Στρώματα Πάγου”.


Οφηλία

Τα τελευταία χρόνια συνεργάζεσαι με έναν εκδοτικό που, κακά τα ψέματα, αποτελεί στόχο για κάθε συγγραφέα. Πως είναι η εμπειρία της συνεργασίας σου με τις Εκδόσεις Μπελ/Σιλκ;


Έχω την χαρά να συνεργάζομαι με σοβαρούς επαγγελματίες του χώρου και νομίζω πως αυτό τα λέει όλα. Η ομάδα των εκδόσεων Μπελ/Σιλκ, με αγκάλιασε από την πρώτη στιγμή που ξεκινήσαμε να έχουμε επαφές, και πίστεψε βαθιά σε εμένα και στο έργο μου. Ο κύριος Χάρης Νικολακάκης, πέρα από εκδότης μου είναι πλέον και ένας καλός φίλος, που δεν παύει στιγμή να με κάνει boost, ενώ η επιμελήτρια μου και αγαπημένη μου φίλη Γκέλυ Τζούδα, είναι για εμένα η δασκάλα μου και ο άνθρωπος που κάνει την διαδικασία της επιμέλειας την πιο διασκεδαστική εμπειρία EVER!


Το πρώτο βιβλίο σου μαζί τους ήταν το Έκπτωτος που δεν άργησε να σε φέρει στην κορυφή της κατηγορίας της λογοτεχνίας που υπηρετείς. Μετά από αυτή την επιτυχία, ένιωσες άγχος για το επόμενο βήμα και πως το χειρίστηκες;


Έχω μάθει να κρατάω πάντα μικρό καλάθι. Υπάρχουν φίλοι που με βρίζουν για αυτό, μιας και τους φαίνεται πραγματικά περίεργο όταν ένας άνθρωπος τόσο παρορμητικός όσο είμαι εγώ, που πετάει 24/7 στα σύννεφα, μπορεί να είναι τόσο συγκρατημένος. Ωστόσο θέλω να σε διαβεβαιώσω πως όταν αυτή η επιτυχία μου χτύπησε την πόρτα, προφανώς και πήρα μεγάλη χαρά και ικανοποίηση, όμως εξακολουθούσα να κρατάω μικρό καλάθι και να είμαι συγκρατημένη. Οπότε άγχος δεν έχω αισθανθεί για τα επόμενα βήματά μου. Ένα βήμα την φορά είναι πάντοτε αρκετό. Ένα βήμα την φορά και απλά συνεχίζουμε να κάνουμε αυτό που ξέρουμε να κάνουμε καλύτερα!


Ακολούθησε η έκδοση του βιβλίου Ναντίγια, που είχε αγαπηθεί πολύ στην εφαρμογή Wattpad, όπου το αναρτούσες. Πως ένιωσες με τον «πανικό» που δημιούργησε η κυκλοφορία αυτού του βιβλίου και τι αποτέλεσε την έμπνευσή σου για να το γράψεις;


Αυτός ο πανικός που αναφέρεις είναι η κινητήριος δύναμη για να συνεχίζω καθημερινά! Οπότε πέρα από την χαρά και τον ενθουσιασμό, αισθάνθηκα και ένα τεράστιο κύμα έμπνευσης να με παρασύρει! Το Ναντίγια μου αγαπήθηκε πολύ είναι η αλήθεια, από όταν ήταν ακόμα στο Wattpad και είναι ιδιαιτέρως τιμητικό που αυτός ο ενθουσιασμός γιγαντώθηκε με την κυκλοφορία του.


Η έμπνευσή μου για να γεννηθεί το Ναντίγια, ήταν σίγουρα ο έρωτάς μου για την μουσική και ένας τσακωμός που μεταφέρθηκε αυτούσιος μέσα στις σελίδες του!

Οφηλία: Με τη συγγραφή όλα μπαίνουν σε μια τάξη μέσα στο μυαλό μου.

Μόλις κυκλοφόρησε το τρίτο σου βιβλίο στη Silk Erotica, το Πορτιέρο. Αρχικά πως νιώθεις που το κρατάς στα χέρια σου; Τι σημαίνει για σένα αυτό το βιβλίο;


Ίσως να μην το έχω συνειδητοποιήσει ακόμα 😂! Βασικά σίγουρα δεν το έχω συνειδητοποιήσει πως κρατάω επιτέλους τον Πορτιέρο στα χέρια μου! Θα μου πάρει λίγο χρόνο υποθέτω. Ίσως φταίει το γεγονός πως για εμένα το συγκεκριμένο βιβλίο είναι η Αλεξάνδρειά μου. Κάτι που έχτισα για να μου υπενθυμίζει πάντα, ποια ονειρεύτηκα να γίνω!


Πες μας λίγα λόγια για το Πορτιέρο. Μίλησέ μας για την υπόθεση, πως την εμπνεύστηκες και πες μας και λίγα λόγια για τους βασικούς πρωταγωνιστές του βιβλίου.


Μεγάλωσα μέσα στα ποδοσφαιρικά γήπεδα. Με έναν μπαμπά διαιτητή ποδοσφαίρου, με θείους ποδοσφαιριστές και προπονητές, θα ήταν λίγο δύσκολο να μην αγαπήσω το ποδόσφαιρο από μικρή ηλικία. Οπότε ο Πορτιέρο δεν ήταν τόσο δύσκολο να γεννηθεί. Θεωρώ πως ίσως και να όφειλα να γράψω κάτι για έναν χώρο που λατρεύω, και που ήμουν μέρος του για πολλά χρόνια -ακολουθώντας τον μπαμπά και φυσικά παίζοντας ποδόσφαιρο σε γυναικεία ομάδα.


Ο Πορτιέρο δεν είναι άλλη μια ερωτική ιστορία αγάπης. Ο Πορτιέρο είναι αλήθεια και είναι ωμός ρεαλισμός και είναι επίσης και ένα ταξίδι στις πιο σκοτεινές πτυχές της ανθρώπινης φύσης.


Η υπόθεση του βιβλίου εστιάζει στη ζωή της νεαρής αθλητικογράφου Έλενας Βελισσαρίδη, η οποία προσπαθεί να εδραιώσει την θέση της στην ανδροκρατούμενη αθλητική εκπομπή όπου εργάζεται και να μην οδηγηθεί στην ηττοπαθή παραίτηση! Στη συνέντευξη τύπου που παραθέτει η πρωταθλήτρια ομάδα του Βορρά για να παρουσιάσει τον καινούργιο της τερματοφύλακα, Δημήτρη Δρακάκη, η Έλενα θα μπει ακαριαία στο στόχαστρο του γαλανομάτη τερματοφύλακα!

Το παρελθόν και το παρόν της ωστόσο, είναι περίπλοκα. Ένα παρελθόν που ακούει στο όνομα Παύλος Θεοδωρίδης και που η Έλενα ερωτεύτηκε πριν από δεκαπέντε χρόνια, μέσα στο εμβληματικό μπαρ Berlin της Θεσσαλονίκης.

Με τον Δημήτρη, όμως, ξεκινά ένα εθιστικό ενενηντάλεπτο που θα ανατρέψει τα πάντα.

Και για τους τρεις. 

Οφηλία: Με τη συγγραφή όλα μπαίνουν σε μια τάξη μέσα στο μυαλό μου.

Γιατί θα πρέπει κάποιος να διαβάσει το Πορτιέρο, όπως και τα προηγούμενα βιβλία σου;


Ας ξεκαθαρίσουμε πως, κανείς δεν ΠΡΕΠΕΙ να διαβάσει τίποτα! Διαβάζουμε ό,τι μας αρέσει, όποτε μας αρέσει, γιατί πολύ απλά ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ!


Αν λοιπόν μας αρέσει να διαβάζουμε ερωτική λογοτεχνία με extra spicy σκηνές, σύγχρονους πρωταγωνιστές που είναι πάνω απο όλα ανθρώπινοι, με ελαττώματα και αδυναμίες, τότε η Οφηλία είναι για εσένα!


Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να γράφει κανείς ερωτική λογοτεχνία, ώστε να μη νιώσει άβολα ο αναγνώστης όταν διαβάζει, και τι θα πρέπει να προσέξει κάποιος που θέλει να καταπιαστεί με αυτή;


Εμπειρικά μιλώντας πάντα, αν μπορείς να μεταφέρεις στο χαρτί τον ρεαλισμό των συναισθημάτων που βιώνουν δύο άνθρωποι σε μια προσωπική τους στιγμή, τότε ο αναγνώστης δεν θα αισθανθεί άβολα. Οπότε το πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να το πετύχεις αυτό, είναι εντελώς υποκειμενικό.


Έχω καταλάβει πως οι αναγνώστες θέλουν αλήθειες και κυρίως αυθεντικότητα. Θέλουν πριν διαβάσουν την καθαρά ερωτική σκηνή να τους έχει γεννηθεί μια επιτακτική ανάγκη για την ανάγνωσή της.


Αυτή είναι και η συμβουλή μου σε όποιον θα ήθελε να καταπιαστεί με την ερωτική λογοτεχνία. Πριν φτάσεις στην ερωτική σκηνή προσπάθησε να κάνεις τον αναγνώστη σου να την ζητάει από μόνος του!


Εσένα σε δυσκόλεψε κάτι πολύ στη συγγραφή των τριών βιβλίων σου που ανήκουν καθαρά στην ερωτική λογοτεχνία;


Δεν έχω δυσκολευτεί κάπου μέχρι στιγμής, ή καλύτερα δεν έχω δυσκολευτεί σε σημείο που να μην μπορώ να συνεχίσω την συγγραφή της ιστορίας. Ίσως το πιο δύσκολο κομμάτι που αντιμετωπίζει ένας συγγραφέας, είναι η καλλιτεχνική πειθαρχία. Να πειθαρχήσεις στις εντολές της μούσας σου! Αν καταφέρεις να είσαι πειθαρχημένος και καθίσεις μπροστά από τα λόγια σου με την μούσα στο πλευρό σου, τότε όλα θα πάρουν τον δρόμο τους.


Αν και μόλις κυκλοφόρησε το τελευταίο βιβλίο σου, έχεις κάτι στα σκαριά για το μέλλον; Τι να περιμένουν οι αναγνώστες σου από σένα;


Φυσικά και έχω κάτι στα σκαριά! Στο επόμενο βιβλίο θα ταξιδέψουμε ως την λατρεμένη μου Κέρκυρα και θα γνωρίσουμε την Βικτώρια και τον Έκτωρ, οι οποίοι πρωταγωνιστούν σε μια ιστορία πολύ διαφορετική από τις προηγούμενες!

Οφηλία: Με τη συγγραφή όλα μπαίνουν σε μια τάξη μέσα στο μυαλό μου.

Εκτός από συγγραφέας, είσαι κι αναγνώστρια; Τι είδους λογοτεχνίας προτιμάς και υπάρχουν συγγραφείς που να αποτελούν έμπνευση για σένα;


Η αλήθεια είναι πως θα ήθελα να διαβάζω περισσότερο. Ωστόσο η καθημερινότητα και οι πολλές υποχρεώσεις της, συνήθως δεν μου το επιτρέπουν. Προτιμώ την ποίηση, τα θεατρικά κείμενα και τα κλασικά έργα της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Αγαπώ τον Φιτζέραλντ, τον Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα και τον Μπουκόφσκι, ενώ έχω μια εξαιρετική αδυναμία στην ποίηση της Έμιλυ Ντίκινσον!


Οφηλία, σε ευχαριστώ από καρδιάς για το χρόνο σου, θα ήθελες να στείλεις κάποιο μήνυμα στους αναγνώστες σου, κλείνοντας;


Και εγώ σε ευχαριστώ αγαπημένη Νεκταρία!


Θα ήθελα να ευχαριστήσω και να αγκαλιάσω σφιχτά, κάθε άνθρωπο εκεί έξω που με έχει βάλει στην βιβλιοθήκη του και που όταν το έχει ανάγκη, ανοίγει τις σελίδες και διαβάζει τα λόγια μου. Είμαι εδώ από εσάς…για εσάς!

Επίσης θα ήθελα να ευχηθώ σε κάθε αναγνώστη ή μη, να περάσει κάποια στιγμή τις πύλες της δικής του Αλεξάνδρειας, ακόμα και αν έχει γίνει επανειλημμένα η πόλη των Θηβών!



Οι φωτογραφίες είναι από τον προσωπικό λογαριασμό της Οφηλίας στο Instagram


Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων
bottom of page